Romantisk middag

Efter att ha ätit på krogen News ett par gånger är jag beredd att utnämna den till en av de bästa krogarna i Umeå. Jättetrevlig personal, fin miljö, välsmakande matupplevelser och lika goda drinkar gör att det står högt i kurs. Invito har visserligen också bra mat, men jag vägrar att gå dit sedan jag åt förlovningsmiddag där. Jag och fästmannen var tvungna att betala garderobsavgift trots att vi åt mat för dryga tusenlappen. Fyrtio kronor är väl visserligen inte mycket att orda om, men jag tycker att det är dumsnålt av restaurangen. Bad karma, som Earl skulle ha sagt.

Efter en förrätt bestående av vitlöksmarinerad carpaccio av nöt med tryffelcreme och balsamicoreduktion åt vi lammrostbiff och rödvinssky. Suveränt gott. Vi avslutade allt med en latte smaksatt med mörk rom och slappnade av framför Pans Labyrint. Såväl filmen som restaurangen rekommenderas varmt!

Andra bloggar om: , , , ,

Lämna en kommentar

Under Irrpostning

Lämna en kommentar